Odchudzanie z głową

Odchudzanie z głową

Czas restrykcyjnych diet przechodzi do przeszłości. Ich miejsca zajmuje natomiast racjonalne odżywianie. Jeszcze kilkanaście lat temu nietrudno było znaleźć rygorystyczne jadłospisy, zmuszające do rezygnacji z wielu produktów oraz generalnego ograniczania liczby spożywanych kalorii. Dzisiaj już wiadomo, że te ostatnie nie są głównym winowajcą masowego problemu nadwagi na świecie. W utrzymaniu szczupłej sylwetki oraz zdrowia psychofizycznego o wiele istotniejsza pozostaje bowiem jakość spożywanego jedzenia. Nadrzędnym celem zdrowego odżywiania jest zapewnienie sobie optymalnej ilości składników odżywczych. Coraz więcej wiadomo też o sirtuinach, białkach korzystnie wpływających na ograniczenie procesów starzenia się. Sporo praktycznych informacji w tym zakresie dostarcza książka Jedz i chudnij z dietą SIRT z taniaksiazka.pl. Za jej powstanie odpowiadają dwie dietetyczki, Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska i Ewa Sypnik-Pogorzelska.

Dieta nie tak rygorystyczna

Dieta nie musi być koszmarem. Wciąż pokutuje przekonanie, że tylko rygorystyczne zasady gwarantują szybkie i widoczne efekty. Nawet jeżeli poprzez odmawianie sobie wszystkiego co smaczne, uda się w krótkim czasie zrzucić nadprogramowe kilogramy, to nie będzie to zapewne trwały rezultat. Nie bez powodu, spora grupa odchudzających raczej prędzej niż później wraca do poprzedniej masy ciała. A nawet przybiera na wadze. Tymczasem jak przekonują autorki książki Jedz i chudnij z dietą SIRT, można jeść zdrowo, smacznie i bez obciążania organizmu. Promowany przez nie jadłospis pomaga też w ograniczeniu procesów starzenia organizmu. Co zatem jeść? Kluczem jest wykorzystanie produktów możliwie bogatych w sirtuiny. Jak przekonują Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska oraz Ewa Sypnik-Pogorzelska można wówczas jeść:

  • ulubione produkty i smaczne dania,
  • bez rygorystycznego ograniczania zawartości kalorycznej w posiłkach,
  • bardziej różnorodnie.

Książka, która pomoże wypracować zdrowy stosunek do jedzenia

Jedzenie nie jest wrogiem człowieka, choć przez wielu odchudzających jest właśnie w ten sposób postrzegane. W imię zdrowego odżywania, a także trwałych efektów diety, warto zmienić do niego stosunek. Przede wszystkim należy jeść różnorodnie, najlepiej bazując na świeżych i nieprzetworzonych produktach. Dobrze też uzupełniać jadłospis o sirtuiny, których nie brakuje na przykład w niektórych warzywach, owocach czy przyprawach. Wiedząc, co jest zdrowe, łatwiej komponować zróżnicowany jadłospis, w którym nie zabraknie wszystkiego, co potrzebne organizmowi.

Jedzenie zdjęcie senivpetro - pl.freepik.com

Katarzyna